Saturday, September 04, 2010

Potong Kuku Pun Ada Tertib

Sejak pregnant ni, memang cepat sungguh kuku panjang. Harini potong, lusa tengok dah panjang dah. Especially kuku tangan. Nasib baik lah kuku kaki masih bertumbuh dengan kadar normal. Kalau tak, jenuh gak nak potong selang sehari. Dahlah perut buncet. Hehe.

Bercakap tentang potong kuku ni, sebenarnya potong kuku pun ada tertib jugak dalam Islam. Kalau yang dah tahu tu, baguslah. Kalau tak tahu, sila tengok gambar kat bawah ni:


Saya pun baru tahu pasal ni bila tengok kat facebook semalam. Hehe. Takpe, kalau tak tahu, belajar. Lepas tu amalkan. Baru dapat pahala bila ikut sunnah Nabi ni, kan? :)

Kalau susah nak ingat, sebelum potong kuku tu tengok balik gambar ni. Lama-lama sure ingat punya. Hehe :D Selamat beribadat~