Tuesday, August 17, 2010

8th Month Belly & Donat

Alhamdulillah, semalam dah masuk 32 minggu (8th month) pregnancy saya. Sekejap je rasanya. Tapi rasa lambat je nak jumpa si kecik dalam perut ni. Hehe.

Last week masa checkup, total weight gain ialah 15 kg sudah! Kalau orang lain dah beranak dah nadxoxo oi! Haha. Tapi takpe, hidup mesti diteruskan haha. Sila gelak untuk menghepikan diri sendiri.


65 kg me at 8th month of pregnancy

Ni masa baru lepas beli lauk berbuka semalam. Pakai seluar trek je keluar. Selesa dan tak panas :P

Gambar berkualiti rendah sebab dirakam menggunakan henfon saja. Dan saya memang kurang terer mengambil gambar sendiri di depan cermin. Hehe. Yelah, nak tunggu Encik Gajah balik kerja, lambat lagi dia nak sampai. Sebab saya pegi beli lauk pukul 4 lebih :D

Donat

Tahu tak apa itu donat? Hehe. Semalam saya berbuka ada makan donat macam dalam gambar kat bawah ni. Saya beli 3 bijik singgit.


Donat :) Credits

Tapi sebenarnya saya bukan nak cakap pasal donat yang sedap dimakan tu. Saya nak cakap pasal donat di perut saya. Sila kerutkan muka jika anda confuse.


Bayangkan perut saya yang buncet menjadi bentuk donat ini - tenggelam di tengah, timbul di tepi-tepi. Credits

Janganlah pula korang bayangkan perut saya ni boleh dimakan macam donat ni. Nanti habislah saya. Dahlah isi banyak. Goreng pun sodap.

Kejadian yang saya panggil donat ini ialah kerana kedudukan si kecik dalam perut ni. Bukanlah selalu jadi macam ni. Cuma kadang-kadang.

Entah macamana dia lepak dalam perut saya sehingga rupa perut saya dah rupa macam donat. Tapi takdelah perfect macam rupa donat tu. Cuma ia amat mirip sebijik donat.

Saya selalu tergelak dan menggeleng-gelengkan kepala kalau saya tengok perut saya macam donat. Lepas tu jerit kat Encik Gajah, "Abang! Donat!" lalu menunjukkan ke arah perut sendiri. Bukan ke meja makan.

Sekian.