Monday, November 16, 2009

Majlis Persandingan nadxoxo di Besut

Assalamualaikum.

Mari saya cerita pengalaman saya pada 10 Oktober yang lalu~



Ini saya yang sedang 'dikerjakan' oleh Mak Andam.


Redha aje lah..


..walaupun dalam ketakutan.


Mari belajar memakai shawl. Mula-mula pin kan di bawah dagu..


..lepas tu lilit kat atas kepala.


Dah siap! Pastu kita pakai crown dan veil pula~


Bila dah siap boleh senyum..


..dan juga posing untuk kameraman. Hehehe.


Ketibaan Sultan Gajah bersama hulubalang dan dayang-dayang.


Bendahara juga ada bersama.


Sultan Gajah sudah tersenyum..


..kerana Permaisuri nadxoxo sudah tiba dan mencium tangannya~


Lalu mereka meneruskan perjalanan ke istana mereka..


..yang ditunggu-tunggu oleh rakyat jelata.


Ketibaan mereka disambut meriah di pintu istana..


..lalu dibawa ke singgahsana.


Selepas itu Bonda Sultan Gajah memberi restu kepada Sultan Gajah & Permaisuri nadxoxo serta rakyat jelata.


Bendahara juga tidak ketinggalan untuk memberi restu dengan menyuapkan pulut kuning kepada Sultan Gajah.


Apabila tiba waktu makan tengahari, mereka santap di meja makan istana.


Persalinan kedua iaitu warna merah darah ikan.


Ku gembira di samping mu~
(sape tahu lagu ni maknanya dia dh veteran haha)


Acara memotong kek diiringi lagu 'Allah Selamatkan Kamu' oleh family Encik Gajah yang sporting :')


Encik Gajah lapar kek :P


Empuknyaaa hehehe


Yeayy Encik Gajah ada cincin juga sekarang :D


Auwww haha


Main nyorok-nyorok pula


Patutnya gambar ni fokus kat Encik Gajah, kan? Hehe. Sebab dia riang :P


Rakan-rakan yang hadir dari jauh


Bergambar dengan family Encik Gajah sebelum mereka pulang


Mak Encik Gajah sedih nak tinggalkan anaknya. Takpelah Mak, saya perempuan hebat juga macam Mak, insyaAllah boleh jaga Encik Gajah :D


Gelak-gelak di atas pelamin :')


Princess nadxoxo menerima bunga dari Prince Gajah


Dan mereka hidup bahagia buat selama-lamanya~

THE END :)




Source: Fazrien Photography's Flickr