Saturday, May 16, 2009

2 Celebrations

16 Mei itu apakah tandanya?

Bagi aku, 1 tarikh ni menandakan 2 bende.

Satu ialah Hari Guru, yang ni pastinya semua orang tahu kan.


Sekeping gambar bersama Cikgu Aziah


Gamba ni diambil pada tahun 1997, waktu tu aku darjah 6. Gambar ni diambil kat Planetarium Terengganu. Ada lawatan lepas UPSR tak silap aku. Aku pakai baju skolah biru sebab aku Pengawas Perpustakaan. Hehe.

Cikgu Aziah ni cikgu Bahasa Melayu aku waktu tu. Orangnya sangat cantik. Muka bujur dan putih, kurus, dan tinggi orangnya. Tulisan dia lawa walaupun menulis kat papan hitam. Tulisan dia sambung-sambung mencerminkan kelembutannya.

Last year aku jumpa dia. Setelah 11 tahun tak jumpa, dia masih tak berubah. Cikgu Aziah tetap secantik dan selembut dulu. Aku la yang berubah. Dulu pendek dan kecik dan pakai spek. Skang pipi suda tembam dan takde spek dah :P

Aku rindu kat skolah rendah aku T_T



UCAPAN UNTUK CIKGU-CIKGU NADXOXO

Aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU buat cikgu-cikgu yang pernah mengajar aku di

1. Sekolah Kebangsaan Kampung Raja (SKKR) dari tahun 1991 hingga 1997 terutamanya kepada:
Cikgu Aziah (BM), Teacher Wan Saupina (BI), Cikgu Azman (BM), Cikgu Lau Hoon Lan (Math), Cikgu Ahmad Tarmizi (Sains)

2. Maktab Rendah Sains MARA Yayasan Terengganu, Besut (MRSMYT Besut) dari tahun 1998 hingga 2000

3. Maktab Rendah Sains Mara Pengkalan Chepa (MRSMPC) dari tahun 2001 hingga 2002 terutamanya kepada:
Allahyarhamah Cikgu Hasnah (Kimia) dan Cikgu Abdullah (Homeroom 5 Ghazali II)

4. Tadika Yayasan Islam Terengganu dari tahun 1995 hingga 1996

Tak lupa juga buat lecturer di UTP, SELAMAT HARI GURU buat kalian yang pernah ajar batch ITISJan03.




Satu lagi ialah 16 Mei juga menandakan bertambahnya lagi umur Lengchai Telinga Chapang. Yup! Today is his birthday! ;)

Selamat Hari Jadi buat satu-satunya adik lelaki ku iaitu Ahmad Anas Arifuddin yang kini sudah berumur 9 tahun!

Semoga berjaya di dunia dan di akhirat dan menjadi anak dan adik yang baik! ^^

Masih ingat lagi masa Anas lahir dulu. Masa tu tahun 2000. Aku form 3 dan duk asrama. Yelah walaupun asrama hanya 5 minit je dari rumah aku tapi tetap duk asrama kan. Haha.

Beriya aku mintak ngan warden nak balik umah sebab nak tengok adik baru. Nak-nak adik lelaki! Selama ni Ummi beranakkan adik pompuan je 4 orang tapi kali ni adik lelaki! Akhirnya! Dah lama kami satu family tunggu saat ni. Memang excited giler.

Alhamdulillah, berkat IC Abah aku yang aku bawak ke warden nk suruh dia benarkan jugak aku balik umah, termakbullah cita2 ku. Haha.

Balik-balik umah, tengok ade baby muka cam jepun. Mata sepet, idung kemek :P Hahaha. Tapi lihatlah proses tumbesarannya ini:


2004


2005


2006


2007


2008


2009


Ai lap yu Anas!